A Levi-n kívül az Öko-Index-et olyan ruházati óriások tervezik bevezetni, pl. mint a Nike, Adidas, Timberland, Columbia. Ez utóbbi két cég vásárlói általában is elkötelezettek a környezetvédelem iránt.

A termékek életciklusánál és környezetre gyakorolt hatásánál azt is számba kell venni, hogy a cipőd, ruhád (de beszélhetünk egy székről vagy mosógépről is) mennyi idő után landol a kukában, szemétdombon, lebomlik-e s mennyi idő alatt. Félelmetes szám, de csak mi magyarok 4-5 millió tonna hulladékot termelünk évente. Az USA-ban csak textilből több mint 12 millió tonna kerül kidobásra.
Visszatérve az Öko-Indexre: nemcsak a termék előállítása során keletkező környezeti terhelést veszi számításba, de vizsgálják, hogy az adott gyártó milyen munkakörülményeket biztosít alkalmazottainak.
folyt.köv.
folyt.köv.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése